یک دختر کورد یکی از سه برندگان جایزه پریتزکر برای اختراع زیست‌محیطی شد

هانا رضا؛ مؤسس و مدیر سازمان پلنگ‌های بدون مرز، یکی از سه برندگان جایزه پریتزکر در زمینه اختراع زیست‌محیطی در سال ۲۰۲۳ شد که توسط دانشگاه کالیفورنیا اهداء می‌شود.

در این باره هانا رضا؛ مؤسس و مدیر سازمان پلنگ‌های بدون مرز اعلام کرده که با ۱۸ نفر دیگر برای دریافت جایزه پریتزکر برای اختراع زیست‌محیطی در سال ۲۰۲۳ انتخاب شده بودند که یک جایزه بزرگ جهانی است و توسط دانشگاه کالیفورنیای آمریکا اهداء می‌گردد.

دانشگاه کالیفورنیا پس از بررسی کار و اقدامات آن ۱۸ نفر، سه نفر را برای دریافت این جایزه در زمینه اختراع زیست‌محیطی در سال ۲۰۲۳ انتخاب نموده است که عبارتند از: هانا رضا از باشور کوردستان، خوان کارلوس مونتری گومز از پاناما و ایرورو تانشی از نیجریه.

همچنین این دانشگاه اعلام کرده؛ این سه نفر که کمتر از ۴۰ سال دارند و برنده جایزه امسالند؛ افرادی‌اند که نتایج شگفت‌آوری به‌دست آورده‌اند و در عرصه کاری خود پیشروان حفاظت از محیط زیست‌اند که در ماه اکتبر امسال در مراسمی باشکوه در دانشگاه کالیفورنیا از آنان تقدیر می‌شود.

شایان ذکر است که هانا رضا اهل باشور کوردستان و دارنده مدرک کارشناسی ارشد در زمینه محیط زیست و حفاظت از جانداران وحشی از دانشگاه نیوکاسل انگلیس است. مؤسس و مدیر سازمان پلنگ‌های بدون مرز و سرپرست پروژه‌های حفاظت از پلنگ و خرس قهوه‌ای است.